انتخاب بهترین رنگ موی متناسب با پوست

رنگ موی متناسب با پوست

بسیاری از افراد با توجه به علاقه‌ای که به انواع مختلف رنگ مو دارند، انتخاب خود را انجام می‌دهند. اما واقعا هر رنگ مویی به صورت و پوست نمی‌آید و انتخاب از سر علاقه به یک رنگ خاص، کار عاقلانه‌ای نیست. قطعا برای انتخاب رنگ موی متناسب با پوست خود باید اطلاعات خوبی داشته باشید یا از آرایشگری کمک بگیرید که در این زمینه واقعا خبره بوده و تشخیص رنگی خوبی دارد. در این مقاله راهنمایی متخصر ارائه می‌کنیم که با کمک آن می‌توانید با اطلاعات بهتری انتخاب خود را انجام دهید.

رنگ موی متناسب با پوست

مهم‌ترین بخشی که باید در انتخاب رنگ مو از آن کمک بگیریم شناخت درست رنگ پوست است. ته زمینه رنگی پوست شما چیست؟ گرم؟ سرد؟ یا خنثی؟ در ادامه به شما خواهم گفت که چگونه این موارد را تشخیص دهید…

رنگ موی متناسب با پوست

رنگ های مشخص و واضح

به پوست خود نگاه بیندازید، آن رنگی که بیش از همه جلوه میکند را ببینید و سعی کنید تشخیص دهید که چه رنگی است.
پوست روشن: زمینه زیتونی و صورتی
پوست تیره: زمینه زرد و طلایی
اگر این دو ترکیب در پوست شما دیده نمی‌شود پس قطعا پوست شما رنگی خنثی دارد.
زمانی که رگه‌های رنگی پوست خود را تشخیص دادید حالا راحت‌تر می‌توانید رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ صورت شما همخوانی داشته و قطعا به شما می‌آید.

حال کمی با انواع رنگ مو آشنا شویم و ببینیم که رنگ موی متناسب با پوست شما کدام یکی می‌تواند باشد.

۱- بلوند خیلی روشن

بلوند خیلی روشن 

رنگ‌های پلاتینی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، شنی و بژ از رنگ‌های کاملا سردی هستند که به آن اصطلاحا بلوند خیلی روشن می‌گویند. این نوع رنگ‌ها مخصوص گروه با پوست روشن یا سفید است. حتی اگر چشمانی به رنگ آبی یا خاکستری داشته باشید باز هم بلوند روشن انتخاب خوبی برای شماست. زیرا افراد با پوست روشن دارای رنگدانه‌های قرمز در پوست بوده و این رنگ‌ها قطعا حالت خنثی به وجود می‌آورند.

۲- بلوند تیره

بلوند تیره 

بلوند تیره شامل رنگ‌بندی طلایی، کاراملی، کهربایی و عسلی است. این رنگ مو معمولا برای تمامی رنگ پوست‌ها مناسب بوده اما باید نوع رنگ‌بندی آن مشخص شود. مثلا پوست‌های روشن و سرد می‌توانند از توناژ رنگی گرم مانند مسی، عسلی و طلایی استفاده کنند. افرادی که پوستی زرد یا زیتونی دارند باید از بلوند گرم و تیره استفاده نمایند.

۳- قرمز روشن

قرمز روشن

قهوه‌ای مایل به قرمز تیره یا قرمز خالص که طیف رنگی آن کاملا روشن است را گویند. این رنگ موی متناسب با پوست افرادی است که رگه‌های قرمز در صورت خود دارند. در واقع افرادی که رنگ پوستی گرم دارند، می‌توانند از این رنگ مو استفاده کنند.

۴- قرمز تیره

قرمز تیره 

بلوند توت فرنگی، مسی، کهربایی و خرمایی در دسته قرمز تیره جای می‌گیرند. این نوع رنگ‌ها برای پوست‌های خنثی و روشن توصیه می‌شود زیرا حال و هوای خوبی به پوست می‌دهد.

۵- قهوه‌ ای روشن

قهوه‌ ای روشن 

شکلاتی تیره، فندقی، قهوه‌ای مایل به قرمز و قهوه‌ای موکا از توناژ رنگی قهوه‌ای روشن هستند که برای افراد با پوست تیره‌تر توصیه می‌شود.

۶- قهوه ای تیره

قهوه ای تیره 

کاراملی، عسلی، قهوه‌ای مایل به طلایی، کهربایی، قهوه‌ای مایل به قرمز و دارچینی از جمله طیف‌های رنگی در قهوه‌ای تیره هستند که برای افراد با پوست متعادل یعنی نه تیره نه روشن گزینه مناسبی است.

۷- مشکی معمولی

مشکی معمولی

مشکی خالص، رنگ اسپرسویی، آبی-مشکی و مشکی ملایم از جمله طیف‌های این رنگ است. در واقع این رنگ خیلی تیره نیست و به آن نه تیره نه روشن می‌گویند. این رنگ برای افراد با پوست گندمی مناسب است.

۸- مشکی تیره

مشکی تیره

قهوه‌ای تیره به رنگ موکای تیره و مشکی متمایل به قهوه‌ای از طیف‌های رنگی مشکی گرم بوده که دقیقا مناسب برای افراد با پوست تیره است.

رنگ موی مناسب و جذاب

انتخاب رنگ موی متناسب با پوست مسئله‌ای حساس برای خانم‌هاست. به همین علت باید با دقت و علم به رنگ‌بندی پوست و صورت خود وارد عمل شده و درست انتخاب کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید