بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو

به فیلم‌های هالیوودی نگاه می‌کنیم و عاشق رنگ موی سلیبریتی‌ها می‌شویم. چطور می‌توان چنین رنگ موی جذاب و حرفه‌ای داشت؟ بیشتر رنگ‌هایی که می‌بینید در واقع بالیاژ مو هستند که به ملکه رنگ‌ها مشهور است. امروز می‌خواهیم اطلاعات خودمان را درباره بالیاژ افزایش دهیم و ببینیم که دقیقا چه چیزی است.

بالیاژ مو

بالیاژ مو متشکل از یک رنگ نیست یا شاید بهتر باشد بگوییم اصلا رنگ مو نیست بلکه نوعی تکنیک برای هایلایت کردن جذاب موها به روش فرانسوی است. تنها تفاوت آن انجام راحت آن بدون استفاده از فویل و ابزارهای این چنینی است. به شدت جذاب بوده و مورد علاقه بانوان است.

برخی بالیاژ را با آمبره مو اشتباه می‌گیرند. در بالیاژ مو تنها از یک رنگ استفاده شده و فرد متخصص با حرفه‌ای که دارد موها را لایت می‌کند اما در آمبره از دو نوع رنگ استفاده شده و از ریشه تا انتهای مو رنگ‌بندی تغییر کرده و رو به روشنی می‌رود.

بالیاژ مو

بالیاژ مخصوص چه کسانی است؟

بالیاژ کردن برای همه موها جواب می‌دهد اما اغلب برای افراد با موی صاف پیشنهاد می‌شود. زمانی که موی شما صاف باشد ظاهر جذابی به خود گرفته و ارزش اینگونه رنگ کردن را دارد. افرادی که موی فر و مجعد داشته و علاقه‌مند به بالیاژ هستند، قبل از اقدام، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که موهای خود را صاف کنند و سپس بالیاژ را انجام دهند. در بین تمامی رنگ‌ها بالیاژ بلوند طرفدار زیادی داشته و اکثر افراد این رنگ را پسند می‌کنند.

اقدامات ضروری قبل و بعد از انجام بالیاژ

بهتر است قبل از انجام بالیاژ مو، انتهای موها را کمی کوتاه کنید. با اینکار خرابی انتهای مو را گرفته و رنگ را روی موی سالم قرار می‌دهید. سپس قبل از بالیاژ حتما با دقت رنگ موی موردنظر را انتخاب کنید و از فرد متخصص مشاوره بگیرید تا رنگی باشد که هم به شما بیاید و هم جذابیت بالایی داشته باشد.

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید، فرق مو است. باید ببینید عموما موی خود را به کدامین سمت فرق می‌گیرید و تمایل شما چگونه است. این مسئله در بالیاژ کردن اهمیت داشته زیرا نمای ظاهری را نشان می‌دهد و در آن موثر است.

بعد از انجام بالیاژ باید مراقبت‌هایی را که متخصص به شما می‌گوید انجام دهید. مثلا استفاده از شامپوهای مخصوص یا تعداد دفعاتی که موی سر خود را می‌شویید. تمامی این موارد روی مدت زمان مراجعه شما به آرایشگرتان را تعیین می‌کند. در حالت نرمال و با رعایت تمامی موارد باید در فاصله زمانی ۶ یا ۹ ماه مراجعه کرده و بالیاژ مو را تجدید کنید.

اقدامات پس از بالیاژ کردن

بالیاژ مو برای موی سفید

معمولا در روش بالیاژ شما نمی‌توانید بطور کامل موهای سفید خود را بپوشانید، همچنین میزان ماندگاری آن خیلی کم است و باید خیلی زود به زود به آریشگر مراجعه کنید. از این رو این روش برای افراد با موی سفید پیشنهاد نمی‌شود.

افزایش جذابیت موی سر با بالیاژ کردن

بالیاژ مو یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در بین سلیبیریتی‌ها و سایر افراد است. این روش جذابیت زیادی برای موهای شما به ارمغان آورده و ظاهری متفاوت برای شما ایجاد می‌کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید