با دلایل علمی ریزش مو آشنا شوید!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که گریبان همه ما را تا به حال گرفته ریزش مو است. زمانی که حس می‌کنیم موهایمان بیش از حد می‌ریزد قطعا دچار استرس و نگرانی می‌شویم. وای به روزی که احساس می‌کنیم این ریزش با کم شدن موی سرمان همراه بوده و فرق سر مشخص شده است! در این زمان با جدیت تمام به دنبال راه چاره هستیم. در این بین ممکن است دلایل متعددی را بررسی کنیم اما واقعا مهم‌ترین دلایل علمی ریزش مو چیست؟ در این مقاله خدمت شما هستیم تا درباره این دلایل کمی صحبت کنیم.

دلایل علمی ریزش مو

ریزش مو دلایل متعددی مانند مشکلات هورمونی، استرس، خورد و خوراک نامناسب و … را شامل می‌شود. اما در این بین کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند و ما باید حتما از این مسئله آگاه شویم. بله! از مهم‌ترین دلایل علمی ریزش مو کمبود مواد معدنی یا ویتامین است که باید آن را برطرف کرد.

دلایل علمی ریزش مو

ارتباط تنگاتنگ ویتامین با ریزش مو

جالب است بدانید که ارتباط نزدیکی بین ویتامین‌ها و ریزش مو وجود دارد. گاهی موادی در بدن شما کم بوده و همین امر به سادگی روی ریزش موی شما تاثیر می‌گذارد و تا این حد باعث رنجش شما می‌شود. کمبود مواد لازم برای رشد مو قطعا روی عدم رشد و ریزش تاثیرگذار بوده و حتی می‌تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از بیماری‌ها در موی سر شود.

اکثر پزشکان در زمان درمان ریزش، مکمل‌ها و ویتامین‌هایی را به بیماران ارائه می‌کنند زیرا دلایل علمی ریزش مو را همین کمبود ویتامین می‌دانند. البته از این امر غافل نشویم که با آزمایش و بررسی دقیق پزشکی چنین تصمیمی اخذ می‌شود بنابراین ما هرگز خودسرانه نمی‌توانیم از ویتامین‌ها استفاده کنیم. اما ویتامین‌هایی که معمولا توسط پزشک تجویز می‌شود را در اینجا بررسی می‌کنیم.

۱- آهن

یکی از دلایل علمی ریزش مو که بسیار شایع بوده، فقر آهن است. اینکه به چه میزان کمبود آهن می‌تواند موجب ریزش مو شود مشخص نیست اما در هر حال دلیل محکمی برای ریزش است. شاید به ظاهر مسئله سطحی و ساده‌ای باشد و همین حالا با خود بگویید بسیار خوب؛ من از امروز از قرص آهن استفاده می‌کنم تا مشکلم برطرف شود! اما در واقع بدین شکل نیست. این پزشک است که باید تشخیص دهد شما به چه میزان آهن در بدن نیاز دارید و چه دوزی را در چه مدت زمانی باید دریافت کنید.

۲- زینک

زینک نوعی ماده معدنی است که کمبود آن می‌تواند مسئله‌ای ارثی یا اکتسابی باشد. نبود این ماده معدنی مشکلات متعددی برای بدن انسان به وجود می‌آورد. از جمله خوب نشدن زخم‌ها، اسهال شدن، کم شدن قدرت چشایی و بویایی و ریزش مو مواردی هستند که با کمبود زینک برایمان به وجود می‌آید. این مسئله نیز با آزمایشاتی که توسط پزشک از شما گرفته می‌شود، مشخص خواهد شد.

۳- ویتامین B3

کمبود ویتامین B3 موجب بروز بیماری نیاسین خواهد شد. این بیماری موجب بروز حساسیت‌های پوستی و مو می‌شود از این رو ممکن است موجب ریزش مو نیز شود. به همین علت دیده شده که بسیاری پزشکان چنین ویتامینی را تجویز می‌کنند.

ویتامین B3

دلایل ریزش مو را بشناسید

شاید ریزش مو به نظر شما مسئله‌ای ساده باشد اما اینگونه نیست و نیازمند شناخت دلایل علمی ریزش مو هستیم. این مسئله با مراجعه به پزشک و دریافت دارو، ویتامین امکانپذیر است. پس سعی کنید مشکل خود را با دلایل علمی بررسی کرده و به حل آن بپردازید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید