با عوارض رنگ مو آشنا شوید

عوارض رنگ مو

این روزها به شدت شاهد رنگ کردن مکرر مو توسط افراد هستیم. بعضی افراد با دیدن چند تار موی سفید تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفته و بعضی دیگر به جهت تنوع چنین کاری می‌کنند. اما آیا رنگ کردن مکرر مو آن هم بدون مراجعه به متخصص به موی شما آسیب نمی‌زند؟ مسلما عوارض رنگ مو را بسیار شنیده‌ایم و می‌دانیم که چنین چیزی صادق است اما اگر در شرایط معمول، به اندازه و تحت نظارت متخصص انجام شود قطعا میزان آسیب را کم می‌کند. اما بشنویم از عوارض آن…

عوارض رنگ مو

استفاده از برندهای غیراستاندارد، ترکیب کردن‌های غیراستاندارد، مکرر و سریع رنگ مو، مراجعه به یک فرد غیرمتخصص و… همگی باعث بروز خطرات و مشکلاتی در موی سر شما شده و سلامت آن را به خطر می‌اندازد. و اما عوارضی که با آن مواجه می‌شویم چه مواردی است؟ در ادامه عوارض رنگ مو را بخوانید…

عوارض رنگ مو

ریزش مو

موی انسان به قدری حساس است که مسلما با استفاده نابجا از رنگ مو دچار ریزش می‌شود. می‌توان گفت ریزش مو یکی از بدیهیات بوده و نشانه خوبی نیست. رنگ موی نامناسب و استفاده بیش از حد آن چربی ریشه مو را از بین برده و همین مسئله سبب می‌شود تا شما دچار ریزش مو شوید.

بروز حساسیت

برخی افراد به رنگ مو یا ترکیبات شیمیایی آن آلرژی دارند. در صورت بروز قرمزی، شوره، خارش و سوزش در کف سر حتما احتمال حساسیت بدهید. این مورد گاهی ماندگار شده و بسیار آزاردهنده می‌شود. حتی ممکن است روی پوست صورت نیز تاثیر گذارد.

شکننده شدن مو

استفاده از رنگ‌های نامرغوب و همچنین شیمیایی موجب خشک شدن مو و از بین رفتن رطوبت آن می‌شود. در نتیجه شما با شکننده شدن موها مواجه می‌شوید. به همین علت سعی کنید از برندهای خوب و استاندارد استفاده کنید.

سفید شدن سریع

مواد شیمیایی رنگ مو موجب تحریک کردن رنگدانه‌ها شده و پس از رنگ کردن مکرر، سرعت سفید شدن آن‌ها بالا رفته و ناچار به رنگ کردن بیشتر آن خواهید شد.

خرابی مو پس از رنگ کردن

در مواردی شاهد ابتلا به سرطان، تغییر رنگ پوست سر، ابتلا به آسم و بروز مشکلاتی برای خانم‌های باردار خواهد شد. در نتیجه باید به شدت مراقب این مسئله باشیم و با حساسیت خاصی و آگاهی نسبت به عوارض رنگ مو، انتخاب درستی انجام دهیم.
و اما برای کاهش این عوارض باید چه کرد؟ به هر حال برخی خانم‌ها و آقایان به رنگ کردن موهای خود علاقه زیادی دارند و باید راهی برای حل این مشکلات وجود داشته باشد.

  • تست حساسیت
  • جلوگیری از تماس رنگ با پوست سر
  • رعایت بازه زمانی
  • شستشوی کمتر موی رنگ شده
  • استفاده از رنگ‌های موقت (اگر جهت تنوع موی سر خود را رنگ می‌کنید، می‌توانید از رنگ‌های موقت استفاده کنید تا آسیب را کمتر کنید)
  • استفاده از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده
  • مراجعه به یک متخصص رنگ مو
  • استفاده از ماسک‌های آبرسان
  • استفاده از آب ولرم برای شستشوی موها

بدون عوارض موهای خود را زیبا سازید

هر طور که حساب کنید، رنگ موی شیمیایی دارای عناصری مضر برای پوست و موی سر شماست. اما با راهکارهایی می‌توانید این عارضه را کم کرده و مشکلات رو برای خود هموار سازید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید