با مزایای کراتینه کردن مو آشنا شوید

کراتینه کردن مو فقط مخصوص افراد با موی فر نیست بلکه روشی عالی برای از بین بردن ناسالمی‌های موی شماست. مثلا افرادی که با خطاهایی در رنگ کردن موها، باعث آسیب و سوختن آن شده‌اند، قطعا با کراتینه استاندارد و درست می‌توانند موی سالم خود را بازیابند. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای کراتینه کردن مو با هم صحبتی داشته باشیم.

مزایای کراتینه کردن مو

حتما شما تا به حال درباره آسیب رسیدن به مو با کراتینه شنیده‌اید! بله امکان از بین رفتن و خرابی مو با کراتینه وجود دارد اما اینکه هر کاری نیازمند متخصص بوده هم امری بدیهی است. قطعا برای انجام هر فعل تخصصی باید متخصص مخصوص به خود را یافته و از او خدمات مخصوص به کراتین را بخواهید.

مزایای کراتینه کردن مو

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین اصلی در موی افراد است و بطور طبیعی از آغاز تولد در موی انسان یافت می‌شود. اما به مرور زمان به لایل متعددی مانند رنگ کردن موها، استفاده از دستگاه‌های حرارتی، شامپوها و … این کراتین در مو از بین رفته و موها آسیب‌پذیر می‌شوند. برای اینکه مو شفافت و سلامت خود را دوباره بازیابد نیازمند کراتینه شدن توسط یک متخصص باتجربه و کاربلد است. این افراد با استفاده از مواد استاندارد و در طی مراحل متعددی سلامت را به موی شما بازمی‌گردانند.

با مزایای کراتینه مو آشنا شوید

  • از بین رفتن وز و خشک مو: یکی از مشکلاتی که در از بین رفتن کراتین مو برایمان رخ می‌دهد، خشک شدن، آسیب پذیر شدن و از همه بدتر وز شدن موهاست. برای رفع این مشکل کراتینه کردن اصولی بسیار موثر بوده و به مرور موها را احیا می‌کند.
  • براق شدن مو: یکی از مزایای کراتینه کردن مو شفاف شدن و براق شدن موی شماست. زمانی که کراتین مو از بین می‌رود متاسفانه موها حالتی کدر به خود می‌گیرند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. بدین منظور با کراتینه صحیح به نتایج خوبی خواهید رسید.
  • خشک شدن سریع مو: ساقه موی شما با کراتین کردن نرم و سالم شده و پس از استحمام به راحتی خشک می‌شود و رطوبت را در خود نگاه نمی‌دارد. وجود رطوبت در مو خودش عامل پوسیده شدن ریشه و خرابی خواهد شد.
  • ماندگاری بیشتر رنگ مو: چنانچه موی خود را رنگ می‌کنید، این کار را قبل از کراتینه انجام دهید و سپس مو را کراتینه کنید. اینگونه رنگ موی شما تثبیت شده و ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند.

میزان ماندگاری و تجدید کراتینه

پس از کراتینه شدن موها معمولا تا ۶ ماه می‌توانید با خیال راحت از زیبایی، نرمی  لطافت آن لذت ببرید. پس از آن جهت ریشه گیری مجدد مراجعه می‌کنید. این فرآیند پس از چند بار انجام شدن، سلامت موهایتان را برمی‌گرداند.

میزان ماندگاری و تجدید کراتینه 

مراقبت از موی کراتین شده

چنانچه مراقبت‌های بعد از کراتینه را رعایت کنید قطعا ماندگاری آن را افزایش داده و بیشتر از مزایای کراتینه کردن مو بهره‌مند می‌شوید. روش‌های نگهداری شامل موارد زیر می‌شود:

  1. معمولا به مدت دو الی سه روز پس از کراتینه کردن مو نباید به حمام و استخر بروید. این امر به دلیل جذب بهتر مواد صورت می‌گیرد.
  2. در این مدت و تا زمانی که به حمام نرفته‌اید اصلا از کلیپس و کش سر استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب حالت گرفتن موی شما شود.
  3. تا سه روز از هیچ گونه حالت دهنده‌ای استفاده نکنید.
  4. حتما از شامپوی مخصوصی که متخصص کراتین به شما پیشنهاد می‌کند یا در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید