دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

ریزش مو بعد از کراتینه

برخی افراد که موی خود را کراتین می‌کنند، از ریزش آن شکایت دارند در صورتی که ما همیشه شنیدیم کراتینه کردن موها روشی برای بهبود و ترمیم موی سر است! پس این ریزش مو بعد از کراتینه چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟در این مقاله همراه شما هستیم تا دلایل آن را با هم ببینیم و به راهکارهای حل این مشکل بپردازیم.

ریزش مو بعد از کراتینه

همانطور که در مقاله مزایای کراتینه مو صحبت کردیم، با کراتینه کردن موها ویتامین از بین رفته مو باز می‌گردد، نرمی و درخشش را مشاهده خواهید کرد و موهایی نرم و لطیف خواهید داشت. پس به چه علت باید موها بعد از کراتینه دچار ریزش شوند؟

ریزش مو بعد از کراتینه

۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپوی بدون سولفات یا فری سولفات قدرت پاک کنندگی کمی دارد و بعد از کراتینه به شما پیشنهاد می‌شود. به علت همین پاک کنندگی پایین، چربی زیادی در پوست شما باقی مانده و همین امر سبب ریزش مو می‌شود. برای حل این مشکل قطعا باید در هنگام شستشو کف سر را بخوبی ماساژ داده تا ماده پاک کننده به آن برسد و زمان بیشتری را برای شستن موهای خود صرف کنید تا چربی بطور کامل پاک شود. چنانچه چربی سر بالایی دارید ماهی یک الی دو مرتبه از شامپوی معمولی استفاده کنید تا ریزش مو بعد از کراتینه را نداشته باشید.

۲- ریزش مو قبل از کراتینه

شاید شما از قبل هم ریزش مو داشتید اما به آن اهمیت نمی‌دادید. یا اینکه موهایی فر داشتید که موقع ریزش حجم از دست رفته را بخوبی نشان نمی‌داده اما حال با صاف شدن این مسئله را بهتر درک می‌کنید. اگر چنین بوده قطعا ویتامینی در بدن شما کم است یا مشکل خاصی وجود دارد که باید به پزشک برای درمان ریزش موهایتان بروید.

۳- برخورد مواد کراتینه به پوست سر

مواد کراتینه به هیچ وجه نباید برخوردی با پوست سر شما داشته باشند. افراد متخصص کراتین می‌دانند که مواد دقیقا از یک سانتی مو باید گذاشته شده تا مشکلی برایتان پیش نیاید. پس لطفا برای کراتینه کردن موی خود نزد متخصص بروید.

مراقبت از مو بعد از کراتینه

۴- پوشاندن موی سر با کلاه

برخی از آرایشگران پس از مواد گذاری، کلاه یا کیسه‌ای را روی سر می‌گذارند. اما این کار در کراتینه اصلا پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است در این مورد موی فرد در معرض هوای آزاد قرار بگیرد تا زمان خود را سپری کند. ممکن است در این پوشاندن، مواد با پوست سر برخورد کرده و مشکلاتی را که در بند ۳ به آن اشاره کردیم، به وجود آورد.

آیا پس از کراتینه کردن مو، دچار ریزش شده‌ اید؟

ریزش مو بعد از کراتینه امری است که دلایل متعددی دارد. اگر مواد استفاده شده استاندارد باشد و متخصصی که اینکار را انجام می‌دهد کاربلد، قطعا هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. کراتینه کردن مو امری مفید است نه اینکه شما را دچار مشکلات بعدی یا ریزش مو کند پس درنهایت با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، پیشنهاد می‌کنیم حتما نزد متخصص برای کراتینه رفته و از قبل با مشکلات موی خود آشنا باشید تا بعد از آن دچار مشکل نشوید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

آنچه در این پست میخوانید بالیاژ موبالیاژ مخصوص چه کسانی است؟اقدامات ضروری قبل و بعد از انجام بالیاژبالیاژ مو برای…

بیشتر بخوانید