دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

دکلره مو

دکلره موادی در آرایشگری است که می‌توان با کمک آن موها را بی‌رنگ یا کمرنگ کرد. اگر اهل رنگ کردن موهای خود باشید، قطعا با این واژه آشنا هستید یا شاید بارها آن را امتحان کرده‌اید. دکلره مو از ماده پراکسید تشکیل شده و چنانچه توسط فردی متخصص و کاربلد انجام شود قطعا آسیبی به موهایتان نخواهد رسید. در این مقاله تصمیم داریم پیرامون دکلره بیشتر با هم صحبت کنیم.

دکلره مو

عموما نام دکلره را با مضرات فراوان شنیده‌ایم. مثلا بسیاری افراد تا بحال گفته‌اند که موهایشان به علت دکلره سوخته و مجبور به کوتاهی شده‌اند. اما همین ماده را اگر بصورت تخصصی به کار ببرید دیگر خبری از سوختگی وجود ندارد. در واقع موها را دکلره می‌کنند تا بی‌رنگ شود و بعد از آن امکان دریافت هر نوع رنگی را که می‌خواهید، داشته باشد.

زمانی که موهای ما مشکی یا رنگی است، قطعا با هر رنگی نتیجه خوبی نخواهد داد. پس برای اینکه دقیقا رنگ دلخواه را بدست آوریم باید از دکلره مو استفاده کنیم. اما نه سرخود!

دکلره مو

مضرات دکلره

این ماده بی‌رنگ کننده موجب نازک شدن مو و ریزش آن می‌شود. موهای ما بصورت طبیعی دارای کراتین است و چنانچه مدت زمان ماندن دکلره روی سر بیشتر از حد استاندارد شود، این ماده از بین می‌رود و آسیب جدی به مو وارد خواهد شد. اما برای حل این مشکل دقیقا باید چه کنیم؟

شما می‌توانید از دکلره مو به مدت زمان طولانی اما با درصد کمتری استفاده کنید. اینگونه هم رنگ موها روشن شده و هم جلوی ضررهای گفته شده گرفته می‌شود. البته اصلا نمی‌توان گفت که در این روش آسیبی به موی سر وارد نمی‌شود ولی با اینکار به میزان قابل توجهی این آسیب کمتر خواهد شد.

ممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصد

یکی از مشکلات و آسیب‌های دکلره مو، استفاده از اکسیدان قوی ۱۲ درصدی است. به علت اینکه فوری موها روشن شود و مدت زمان زیادی صرف نشود معمولا از اکسیدان قوی استفاده می‌کنند اما غافل از اینکه چه ضرری به موی سر وارد می‌شود.
همچنین مدت زمان ماندن دکلره روی سر باید استاندارد باشد. مثلا برای رسیدن رنگ مو به پایه‌های بالاتر معمولا حدود ۴۵ دقیقه زمان کافیست که معمولا متخصصین این کار را در دو مرحله انجام می‌دهند. یکبار مو را به پایه ۸ رسانده و سپس به پایه ۱۱ می‌رسانند.

ویژگی های یک ماده دکلره استاندارد

  • نداشتن کف در همان ابتدا
  • نداشتن غبار
  • عدم تولید گاز

این نکات را باید در کنار برند خوب دکلره در نظر بگیرید تا موهای شما دچار آسیب جدی و جبران ناپذیر نشوند.

مضرات دکلره 

چگونه بعد از دکلره از موی خود مراقبت کنیم؟

معمولا پس از انجام دکلره به علت آسیب رسیدن به مو می‌توانیم از سرم‌ها و روغن‌های مخصوص مو برای افزایش آبرسانی و لطافت استفاده کنیم. اینگونه به مرور زمان آسیبی که به علت دکلره به مو وارد شده و خشکی به همراه دارد را کم خواهیم کرد. حتی در این بین انجام کراتینه استاندارد می‌تواند یکی از راه‌های از بین بردن خشکی و برگرداندن کراتین مو باشد. پس حتما این امور را جدی گرفته  حواستان به سلامت موهایتان باشد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید
بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

آنچه در این پست میخوانید بالیاژ موبالیاژ مخصوص چه کسانی است؟اقدامات ضروری قبل و بعد از انجام بالیاژبالیاژ مو برای…

بیشتر بخوانید