رنگ مو آمبره چیست؟

آمبره همان نوع سایه روشن موهاست. از محبوب‌ترین روش‌های رنگ مو که امروزه طرفداران بسیاری دارد رنگ مو آمبره است. در این روش قطعا موها را دکلره می‌کنند تا مو بی‌رنگ شده و به رنگ دلخواه تبدیل کنند. پس انجام این مدل نیازمند تخصص بالایی است که با دقت و بدون سوختگی همراه باشد. در این مقاله تصمیم داریم کمی در مورد آمبره کردن موها صحبت کنیم.

رنگ مو آمبره

در این روش ریشه همیشه از ساقه تیره‌تر است. با توجه به رنگی که مدنظر دارید قطعا باید ریشه را تیره‌تر کرده و هر چه به ساقه می‌رویم به روشنی برسد. از این رو وقتی شما به موهای آمبره شده نگاه می‌کنید رنگ آن را دو رنگ می‌بینید. در واقع آمبره کردن روشی جذاب و مدلی جدید است که حس و حال خاصی به موهای شما می‌دهد.

رنگ مو آمبره

مراحل انجام آمبره کردن مو

رنگ مو آمبره طی مراحلی انجام می‌شود که برای آشنایی و اطلاع شما این مراحل را برایتان نام برده و توضیح می‌دهیم.

۱- انتخاب رنگ مو

در انتخاب رنگ مو باید به رنگ زمینه موهای خود دقت کنید. مثلا اگر از قبل رنگی روی موهای خود گذاشته‌اید و می‌خواهید زمینه موهایتان همان باشد، رنگ روشن آمبره را با توجه به آن انتخاب کنید. یا اگر می‌خواهید از بیس کار کنید می‌توانید رنگ‌بندی‌ها را به نسبت هم و البته با کمک متخصص انجام دهید تا زیبایی را که انتظار دارید، دریافت کنید.

۲- تعیین بخش شروع رنگ روشن

همانطور که گفتیم در رنگ مو آمبره، هر چه به پایین مو نزدیک می‌شویم باید رنگ روشن‌تری دریافت کنیم. پس باید نقاطی که رفته رفته روشن‌تر می‌شوند را مشخص کنید. این موضوع برای موهای کوتاه و بلند کاملا متفاوت بوده و البته برای افرادی که موی بلند دارند این جذابیت بیشتر خواهد بود.

۳- تقسیم بندی مو

در این مرحله باید موها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنیم و مجدد هر دسته را از طول به دونیم تقسیم کنیم. نقاط شروع رنگ روشن را با کش مو مشخص می‌کنیم تا کاملا واضح شود باید از کجا فرآیند روشن‌سازی آغاز گردد.

۴- آغاز فرآیند آمبره کردن

حال به شروع مرحله رنگ کردن مو رسیدیم. پایین موها را رنگ کرده و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا موها به خوبی رنگ بگیرد. در حقیقت رنگ‌ها باید از تیره به روشن برسد.

آمبره‌ های پرطرفدار

آمبره‌ های پرطرفدار

  • آمبره دودی: رنگی خنثی و سرد است.
  • آمبره یخی: انتخاب این رنگ باید بسیار با دقت انجام شود.

تفاوت آمبره، سامبره و آلیاژ مو

در واقع آمبره و سامبره مو زیرمجموعه بالیاژ هستند. در آمبره تنها پایین مو دکلره می‌شود اما در سامبره پایین مو توناژ روشنی می‌گیرد که متناسب با رنگ مو شود. در بالیاژ علاوه بر دکلره کردن انتهای مو باید رگه‌هایی که داخل موها لایت می‌شوند را نیز دکلره کرد.

افزایش جذابیت مو با آمبره کردن

حتما شم هم تا به حال با رنگ موهای جذابی که تیره روشن هستند و حس و حال عجیبی را به موی سر می‌بخشند رو به رو شده‌اید. این مدل رنگ مو را آمبره می‌نامند که از تیرگی به روشنی می‌گراید و نیازمند فرد متخصص برای انجام آن است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دکلره مو

دکلره مو چست و چگونه می توان ضرر آن را کم کرد؟

آنچه در این پست میخوانید دکلره مومضرات دکلرهممنوعیت اکسیدان ۱۲ درصدویژگی های یک ماده دکلره استانداردچگونه بعد از دکلره از…

بیشتر بخوانید
ترمیم موی سر

ترمیم موی سر چیست و برای چه کسانی انجام می شود؟

آنچه در این پست میخوانید ترمیم موی سر۱- ترمیم مو به روش PRP۲- ترمیم مو به روش HRT۳- ترمیم مو…

بیشتر بخوانید
ریزش مو بعد از کراتینه

دلایل ریزش مو بعد از کراتینه و راه‌حل این مشکل

آنچه در این پست میخوانید ریزش مو بعد از کراتینه۱- استفاده از شامپوی بدون سولفات۲- ریزش مو قبل از کراتینه۳-…

بیشتر بخوانید